Utbildning

Man blir ju inte yngre precis, okej jag är inte gammal ännu men det går fort, snart sitter amn där i en fotölj med grått hår och ångrar sig...jag vill inte det. Så nu är det dags att jag tar tag i mitt liv och utbildar mig till något vettigt. Vägrar fassna på något skit lager för resten av mitt liv, fy vad hemskt. Så jag har tittat på lite utbildningar som jag är sugen på.

Jag har en sådan ångest för min framtid och det blir bara värre för varje dag som går. Jag har inga bra betyg och jag kämpade inte i skolan som jag ångrar idag. Varför var man så dum och naiv när man var yngre, allt ordnar sig sa man. Men så känns det inte nu, känns inte alls som om något kommer ordna sig. Jag läste upp mitt matte betyg för ett tag sedan och klarade det galant, men när jag började på samhällen så sket det sig totalt, varför?? det är så mycket jobbigare att läsa upp nu som vuxen än vad det var när man gick i skolan, mitt dumma kräk som aldrig kämpade, det får jag ångra för resten av mitt liv.

Så nu får jag fan skärpa mig, om jag läser upp mitt samhäll och kämpar så kanske jag kan söka till skolan redan till våren, hur skönt vore inte det??? hmmm något att tänka på........

                                                                                           


Kommentarer
Postat av: Annika

Ja kämpa på! Visst borde man ha tänkt på det från början i skolan men vem orkade det då som fjortis hm

Jag ska börja läsa Matte B på kvllskurs nu till hösten. Vill inte heller vara kvar på mitt jobb...

2008-08-11 @ 09:21:32
URL: http://monstermamman.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0