celluliter

Är så jävla trött på detta tjatet om celluliter, tjocka människor, ja allt som har med det sjuka kroppsidealet att göra. Vem fan bryr sig om en tjej har lite celluliter på rumpan eller låren, man är väl bara mänsklig eller?

Läste precis en artikel med Mischa Barton om att det var någon fotograf som hade spridit fotografier på hennes rumpa, och där fanns lite celluliter. Men va fan är det frågan om, köper folk verkligen tidningar för att se hennes röv med lite gropar i??

Inte så konstigt att unga tjejer och killar får bullemi och aroxia, idag vill man inte bli kallad tjockis eller fet, utan man vill väl vara lika smal och snygg som alla andra tjejer i tidningarna. Ett stort hurra till den tjej som är helt nöjd med sin kropp och struntar helt i vad andra tycker. Jag kan inte påstå att jag bryr mig vad andra tycker om min kropp, huvudsaken är ju att jag är nöjd med mig själv, inte vad killen eller tjejen på stan anser om min mage eller rumpa.
Just nu kanske ändå är den svåraste tiden om man är missnöjd med figuren, snart skall ju bikinin på. 

Ta gymmet som ett exempel, man ser verkligen när folk börjar få ångest för sin kropp och börjar träna för att bli så smal som möjligt innan man skall gå med korta kjolar och linnen. Nu är det en period där folk går till gymmet och sliter för att nå sitt mål, efter jul är oxå en sådan tid där folk får ångest för dom ätit för mycket julmat. Men mellan typ februari-maj är det inte tomt, men drastiskt har folkmängden sjunkigt. varför är det så egentligen? varför tränar man inte hela året istället? då kommer vi ju till snabb banting istället, som verkligen inte är bra!

Ett stort + till stadiums nya badmode, där använder dom lite modeller med kurvor, än smala jävla pinnar. Skall bli kul att se om HM någosin kommer använda sig av kvinnor med fina kurvor, tror knappst det kommer hända.

Skönt att vädra sig lite :)

kommentera gärna vad du själv tycker:

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0