Englas begravning

Idag klockan 11 skall begravningen för lilla Engla hållas i SVT för hela svenska folket. Jag kan tycka att det är Lite egoistiskt av familjen att sälja ut sin egna dotters begravning för svenska folket.
Kommer säker vara hundra tusentals som bänkar sig framför tv för att se, en väldigt vacker begravning med ljus och värme. Men varför sända ut den på tv?
Jag tror ju inte att familjen låter ett kamerateam filma helt gratis på deras dotters begravning, nä hon har säkert fått en rejäl slant. Till vad då om man får fråga? Hon har precis förslorat sin älskade dotter, på ett sätt som ingen mäniska kan föreställa sig. måste vara den värsta mardrömmen för en förälder. 
Vill man inte då ha en begravning där människor som kännde henne skall komma och säga farväl till henne.
Hade det varit min dotter som låg i kistan, så hade jag velat sörja henne på mitt sätt, med nära och kära till henne. hade jag vetat att jag hade en kamera i ansiktet hela tiden hade jag nog inte kunnat säga farväl på samma sätt, inte få sörja hur jag vill.
Låt oss inte glömma alla andra barn i Sverige som förlorar sina liv på samma tragiska sätt som Engla, deras försäldrar som sörjer ett barn, varför hedrar vi inte dom barnen på samma sätt som Engla?
Klart att svenska folket har upprörts av själva händelsen, skall man inte ta farväl av dom på samma sätt som Engla?

Ja jag antar att det finns många männsikor som berörs av att dom skall visa begravningen på TV, finns säker både fördelar och nackdelar, tyvärr ser jag bara nackdelar av den. Hoppas det hjälper Mamman och Pappan att söra deras äskade dotter, som bara blev 10 år.


image34


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0