varsel....

jaha då var den dagen kommen då...Idag på jobbet fick vi reda på att 6 st blir varslade på vårat jobb. Nu är vi närmare 70 presoner så man vet ju aldrig. Man skall nog inte känna sig säker.
Jag var iof inte så överaskad att den nyheten skulle komma, för vi är drabbade av lågkonjukturen.
Men det jobbiga är väl att man inte vet vilka som kommer att få gå. Det skall förhadlas med faket, osv, så när man får reda på vilka som får gå det kan ju dröja ett tag.

Men jag känner faktiskt att det inte skulle vara hela världen om jag skulle få gå. För det första så är det faktikst bara ett jobb. Sedan så ser jag min möjlighet att börja plugga och utbilda mig till något vettigt istället. Så skulle det komma så blir jag inte helt förtvivlad.
Jag lider med dom som är i medelåldern som inte har någon utbildning alls bakom sig, dom komemr inte få det lätt ute på arbetsmarkanden. När den dagen kommer så kommer jag må dåligt för deras skull.

Ingen arbetslust kvar, stämmningen blev så där rolig efter bomben som släpptes. Så nu väntar jag på att klockan skall slå 4, då skall jag sola och sedan träna skiten ur mig. SKÖNT att rensa huvudet lite med träning.

Tjolahopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0