The dark knight

Jag och min älskade var på bio igår. Såg den nya Batmanfilmen. Jag njöt i hela 2½ timme, från början till slut.
Jag hade så himla stora förväntningar på den filmen, vet inte varför egentligen. Men jag tror att just denna filmen har blivit så uppmärksammad eftersom Heath Ledger tog livet av sig. Den hade blivit stor ändå kanske, men extra stor pga det. Kanske därför jag med hade så stora förväntningar. Alltid när man ser ifram emot någon film, och förväntar sig att det skall vara grymt bra eftersom det är en uppföljare, brukar aldrig blir bra, inte ofta ialla fall. Men denna filmen var så grym. Heat Ledger gör sin roll som Joker helt sjukt bra. Synd att han inte lever och får skåda sig själv på film, för det är ett mästerverk.

Har man inte sett den, så gå!!!! En film man skall uppleva på bio, inte hemma i tv soffan :)


                                                                          

Betyg 5/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0