miljövänlig....visst

Dom vill att vi skall vara miljövänliga och ta cyckeln till jobbet/ skolan eller vart man nu skall, och låta bilen stå. men det går fan inte cyckla i denna jävla stan ju. Folk som går tar ingen hänsyn fast att dom går på cyckelbanan. Dom går mitt i vägen, vägrar flytta på sig. Hur sugen är man då på att ta cyckeln, när bilen går fortare och mycket smidigare??

Även när det gäller flyg och tåg. Vi skall upp till stockholm innan vi flyger till Thailand. med tåget kostar det ca 1500/person ditresan. Men flyget från landvetter-arlanda 500 kr/person, dit resa. Asså jag är ju inte sugen på att pröjsa så jävla mycket för en tågresa, när man vet att man på mindre än 1 timme kan vara i stockholm med flyg, för 500 kr. Vilket väljer man? Och dom vill att folk skall bli mer miljövänliga. hur skall det gå till när alla priser bara stiger, ingen har ju råd att vara miljövänlig.
Även billigare att ta bilen än bussarna...jag väljer ju bilen. Skall man ta bussen, riskerar man att komma försent, som varje buss är, och man får betala mycket pengar. Inte så konstigt att folk väljer sin egna bil framför dom miljövänliga alternativen.

Kommentarer
Postat av: malin

jag är på din sida! :P fast folk kan inte köra bil i borås heller hehehe! Sen, visst, det kostar 300 att åka till sthlm med swebuss, men vem vill sitta minst 6 tim på en trång buss bredvid nån sur tant...:) kram

2008-08-19 @ 09:44:11
Postat av: elimi

Nä du, så länge bensinen inte kostar mer än man är villig att betala för bekvämligheten att åka eget så lär det nog inte bli så miljövänligt hos mig heller.. He, he.. Inte säker på att det är helt rätt länk till The Hills men programmen ska finnas där nånstans så vi får leta! Man får inte missa!! Ha en skön dag! Kram!!

2008-08-19 @ 10:28:06
URL: http://elimi.blogg.se/
Postat av: Annika

Håller med! Så fort jag har fått mitt körkort lär jag ju aldrig åka buss i onödan.

Det tar mig minst 1 timme att komma hem från jobbet med buss, med bil tar det 10-15 min!

2008-08-19 @ 19:28:40
URL: http://monstermamman.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0