Vård av sjuk katt

Jag är faktikst hemma idag av vård av sjuk katt, låter konstigt,mm jag vet. Men igår kastrerade vi våran hon katt Molly hos en vetrinär, en liten klinik här i Borås. Det tog ca 25 minuter att göra det för honom. När hon kom hem var hon helt nersövd och Daniel trodde ju att hon hade fått en uppvaknings spruta och att hon snart skulle vakna till. När jag kom hem från träningen vid 8 var hon fortfarande helt borta, gick inte få någon som hellst kontakt med henne.
Jag kunde lixom inte ens titta på henne för hon låg med öppna ögon, och såg faktikst död ut. vid 21,50 blev vi skit oroliga för hon hade fortfarande inte vaknat, så vi ringde blåstjärna, rena turen att vi kom fram för dom stänger 22. Men vi var så jäkla oroliga och dom hörde det på oss, så dom jobbade faktikst över igår så att vi kunde komma dit. kvart över 10 på kvällen var vi på blåstärna och Molly fick en uppvakningsspruta.
Hon har spytt många gånger i natt, och jag vågar inte riktigt lämna henne ensam, så jag ringde fakikst och sa det i morse till chefen. Han blev väl så där glad, men efter vad jag har gått igenom med våran andra katt som dog förra året, vill jag inte vara med om det igen. Så jag är vård att katt hemma :)

Hon är fortfarande väldigt groggy och jamar inte så hon mår nog inte så väldigt bra! Hon vill gärna må bra dte syns på henne, hon försöker leka, men orkar ingenting. Synd om henne faktikst.

Så jag skall inte göra något speciellt idag, ta hand om den sjuka katten.

ha en fin dag i solen//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0