Facklig grundutbildning



Ja det har jag vart på idag, och även i morgon skall jag dit på en hel dag. jag gick in med en väldigt negativ inställning, att det skulle bli dö tröligt, lång dag, trött eftersom man inte är van att lyssna på någon som pratar i timmar.
 Men det var inte alls så, så nu när jag gick där i från så var jag verkligen positiv. Jag har lärt mig otroligt mycket som man verkligen inte hade en aning om. Vi hade fika raster hela tiden, fika lunch, fika, bensträckare, fika igen..känndes som att vi bara hade fika raster, på det viset tröttnmade man inte på vad dom sa. Utan man kunde koncentrera sig väldigt bra. Man fick träffa folk från andra arbetsplatser, utbya erfaraenheter hur dom jhobbar på sina arbetsplateser, en lärorik dag helt enkelt. Och det är väldigt skönt att få ta på sig sina egna vanliga kläder, slippa jobbet och alla där...Slippa ta på mina sketna, slitna arbetsbyxor med en t-shirt till...underbart att få välja kläder på morgonen, väldigt avensjuk på dom som får göra det varje dag.

Nu är det underbart väder ute, vad gör jag inne då..jo jag måste faktikst städa, jag hinner inte någon annan dag denna veckan och helgerna städar man inte på. Så jag har lite tid över nu innan jag och Älskling skall ut till sjömarken och fira hans far.

Dags för lite damsugning och så....

Ha det underbart i solen...

Sola lugnt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0